Agemen
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 15:12, 03 Mar 2011 Temat postu: Podobieństwa |
|
|
Cytat: |
Pytanie: - Wskazał Pan na to, że pańska praca literacka, a także praca Taishy Abelar i Florindy Donner-Grau to rezultat instrukcji don Juana. Jaki jest jej cel?
Odpowiedź: - Cel napisania tych książek dal nam sam don Juan. Założył, że nawet jeśli nie jest się pisarzem, można pisać książki, ale pisanie jest przemienione z działalności literackiej na szamańska. To co decyduje o temacie i rozwoju książki, to nie umyśl pisarza, ale raczej moc , która szamani uważają za podstawę wszechświata, i którą nazywają intencją . To ona kieruje twórczością szamana, literacka bądź każda inna. W związku z nauka don Juana, praktykant szamanizmu, ma obowiązek zapoznania się ze wszystkimi osiągalnymi informacjami. Szamani musza się informować o wszystkim, co pozostaje w związku z ich działalnością. Akt szamanizmu opiera się na całkowitym zaniechaniu chęci kontrolowania drogi, jaka obierze dana informacja. Don Juan zwykł mówić : " Ktoś kto wytwarza idee, które wyrastają z tak wielu informacji nie jest szamanem , jest nią intencja. Szaman jest jedynie nieskazitelnym medium ." Dla don Juana pisanie było szamańskim wyzwaniem, a nie celem literackim.
P: - Jeśli Pan pozwoli, chciałbym przyjąć założenie, ze pańska praca prezentuje koncepcje, które są w bliskiej relacji z naukami filozoficznymi orientalnego świata wschodu , ale jednocześnie przeciwstawiają się temu, co jest powszechnie znane na temat kultury Indian meksykańskich. Jakie są podobieństwa i różnice miedzy jednym a drugim?
O: - Nie mam najmniejszego pojęcia. Nie uczyłem się o żadnym z nich. Moja praca polega na fenomenologicznym raporcie na temat świata, który pokazał mi don Juan Matus. Z punktu widzenia fenomenologii, jako metody naukowej, nie jest możliwe robienie założeń w odniesieniu do badanego zjawiska. Świat don Juana jest tak rozległy, mistyczny i sprzeczny, ze nie jest możliwy do pokazania linearne; najwięcej co można zrobić to spróbować go opisać i samo to jest niesamowitym wysiłkiem.
P: - Zakładając, ze nauki don Juana stały się częścią literatury okultystycznej, jaka jest Pana opinia na temat innych nauk z tej kategorii? Np. filozofii Masonów, Różokrzyżowców czy takich dyscyplin jak Kabała, Tarot, astrologia kiedy porównamy je do filozofii Indian? Czy miął Pan z tym jakiś kontakt?
O: - Jeszcze raz powtarzam, nie mam najmniejszego pojęcia na ten temat . Don Juan pokazał nam sposób prowadzenia w nieznane i to pochłania cały nasz dostępny czas i wysiłek.
P: - Czy niektóre z konceptów Pana pracy, takie jak "punkt połączenia" energetyczne firmamenty podtrzymujące wszechświat, świat nieorganicznych bytów, intencja, sny maja swoje ekwiwalenty w wiedzy zachodu ? Na przykład, są ludzie którzy uważają człowieka widzianego jako święcące jajo za symbol aury.
O: - Z tego co wiem, nic z tego, czego nauczał don Juan nie ma podobieństwa w zachodnim świecie. Kiedyś, kiedy don Juan był jeszcze tutaj, spędziłem rok czasu szukając guru, nauczycieli, mędrców aby zagłębić się w to, co robią . Chciałem wiedzieć czy było coś w tym świecie podobnego do tego, co don Juan mówił i robił. Moje poszukiwania były ograniczone i doprowadziły mnie jedynie do spotkań z mistrzami i ich naśladowcami, ale nie spotkałem żadnych podobieństw w nauce. |
Z Wywiadu z Carlosem Castanedą dla magazynu Uno Mismo, Chile & Argentyna, luty 1997, Daniel Trujillo Rivas - "Navigating Into the Unknown" (Nawigacja w Nieznane)
Post został pochwalony 0 razy
|
|